abang beca

Tuesday 14 February 2012



Kat Melaka, antara yang famous dijadikan pengangkutan adalah beca. Waktu dulu, beca nih boleh dilihat merata-rata keliling bandar bawak penumpang. Max capacity bagi setiap beca pun adalah 2 orang atau seorang dewasa.

Tapi sekarang, beca digunakan sebagai salah satu tarikan pelancong yang datang ke Melaka. Kalau ke area Banda Hilir ,memang banyak beca yang boleh dinaiki. Selalu nya mereka akan port di hadapan Stadhuys atau di depan Muzium Samudera.

Rate harga bagi beca-beca ini bergantung pada option yang kita pilih. Contohnya jika kita naik dari depan Bangunan Merah ( Stadhuys ) :

1. RM20 - untuk pusingan kecil. Akan berhenti di beberapa pit stop. Beca berpusing dari Stadhuys-Muzium Samudera-Menara Taming Sari-A Farmosa-Stadhuys semula.

2. RM25 - untuk pusingan besar. Akan berhenti di beberapa pit stops.

3. RM40 - (1jam)Jarak yang lebih jauh untuk penumpang.

Menurut abang beca yang bawa kami ni, bayaran naik beca ni telah ditetapkan oleh kerajaan. So takkan ada harga yang berbeza-beza di kalangan pembawa beca.

Kalau datang Melaka, jangan lepaskan peluang naik beca.Memang best . Tapi pada pandangan kami, baik la naik waktu malam, angin sepoi-sepoi. Best sgt!!!!!!

UNTUK MAJLIS2 TERTENTU KAMI JUGA TERLIBAT SEPERTI;
MAJLIS KHAWIN,BERKHATAN,BERSARA,KEMARAMAIAN DAN SEBAGAINYA...

bole menghubungi kami BECA WARISAN MELAKA
RAMLI, 0196347726
SALLEH, 0166064348



No comments:

Post a Comment